Jak znaleźć się na playlistach Spotify
Praca

Jak artysta powinien reklamować się w sieci?

Internet daje nam dzisiaj niemal nieograniczone możliwości na wielu płaszczyznach. Za jego pośrednictwem możemy już nie tylko wyszukiwać interesujące nas informacje, ale także zarabiać pieniądze. Istnieją zawody, które w całości oparte są na sieci. Internet jest także niezwykle przydatnym narzędziem reklamowym. Dzięki działaniom w sieci możemy w zadziwiająco szybkim tempie wypromować swoje nazwisko oraz twórczość muzyczną.

Już na samym początku artysta powinien pomyśleć o stworzeniu własnych profili na portalach społecznościowych. Zdecydowana większość społeczeństwa posiada konta w takich serwisach jak Facebook i to właśnie za ich pośrednictwem przeglądają wiadomości ze świata, czytają o nowinkach dotyczących ich ulubionych klubów, artystów czy przedsiębiorstw. Facebook oferuje nam nie tylko możliwość stworzenia własnego prywatnego profilu, ale także tzw. Fanpage naszego zespołu lub stworzenia/dołączenia do grup tematycznych, gdzie można dyskutować na konkretne tematy. Innym popularnym portalem społecznościowym wśród artystów jest Twitter. W Polsce nie jest jeszcze tak powszechnie używany, jak chociażby w Wielkiej Brytanii, jednak z roku na rok jego popularność wzrasta.

Muzycy chcąc promować swoje utwory, powinni zainteresować się także platformami konkretnie do tego celu stworzonymi. Jak znaleźć się na playlistach Spotify lub Youtube? W tych serwisach mamy możliwość założenia własnego kanału, na którym dzielić się będziemy swoją twórczością. Jeżeli chcemy nadać naszej karierze tempa i mieć zapewniony lepszy start, możemy także skorzystać z pomocy dystrybutorów muzyki. Posiadają oni w najpopularniejszych serwisach muzycznych konta, które są subskrybowane przez dużą liczbę użytkowników. W ten sposób, jeżeli nasz utwór pojawia się na takim kanale, od razu trafia do znacznie szerszego grona odbiorców.

Nieco mniej popularną metodą promocji w sieci są koncerty online. Artyści za pośrednictwem portali streamingowych mogą prezentować swoje umiejętności fanom na żywo, a dostęp do takiej relacji uzyskuje się wykupując bilet po wcześniej ustalonej cenie. Wielu artystów decyduje się na darmowe bilety, a jedyne pieniądze, jakie w ten sposób zarabiają, pochodzą z nieobowiązkowych dotacji od widzów.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *