stojak na gazety
Reklama

Jak eksponować produkty?

Umiejętne operowanie logistyką produktów w sklepie może znacznie zwiększyć zyski ze sprzedaży. Istnieją metody, dzięki którym przedsiębiorcy dają klientom okazję do wydania większej sumy pieniędzy. Często produkty są rozłożone w taki sposób, że osoba, która przychodzi do sklepu z zamiarem kupna mleka, wychodzi jeszcze ze zgrzewką soku i dwoma paczkami cukru. Jak skutecznie wpływać w ten sposób na klientów?

Główną zasadą jest odpowiedni podział sklepu na strefy. W tych, w których klienci bywają najczęściej, należy umieszczać towary o wyższej cenie. Daje to szansę bardziej rozpustnym i impulsywnym osobą na uszczuplenie swojego portfela, z kolei osoby, które szukają produktów tańszych, sięgną po nie tak czy inaczej. Do najbardziej obleganych stref możemy zaliczyć okolice kas oraz skrzyżowania przejść.

Nie jest także zaskoczeniem, że najlepszym miejscem na umieszczenie towaru, którego właściciel sklepu chce się pozbyć, jest półka na wysokości wzroku klienta. Najczęściej na takich regałach umieszczane są produkty, których data ważności wkrótce minie. Za uniwersalną wysokość możemy przyjąć odległość 1,5m od podłogi. W działach dziecięcych wysokość jest oczywiście niższa – tutaj najlepiej umieszczać produkty na wysokości około 1,3m.

W większości sklepów spotkamy się z sektorem prasowym. Stojak na gazety zazwyczaj jest oglądany przez klienta od góry do dołu, a w poziomie od lewej do prawej. Z tego powodu, towar, na którego sprzedaży zależy nam najbardziej, najrozsądniej umieścić na górze lub z lewej strony stojaków.

Kolejną uniwersalną zasadą jest sortowanie produktów pod względem ich wielkości. Właściciele sklepów więcej zarobią na sprzedaniu kilku mniejszych egzemplarzy, niż na jednym dużym, dlatego te mniejsze pojemności (np. cukru, majonezu) umieszczane są wyżej, większe z kolei stoją na samym dole.

Pamiętajmy jednak, że sklep poza generowaniem większych zysków, powinien także być stworzony dla potrzeb i wygody klienta, które każdy właściciel powinien uwzględnić przy rozmieszczaniu produktów. W ten sposób zwiększa się szansa na ponowne zakupy ze strony danego klienta.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *