Ciekawostki

Zachowanie przy stole – etykieta

Wybierając się do restauracji, powinniśmy wiedzieć, jakie zwyczaje panują w tego rodzaju lokalu gastronomicznym i jak musimy się zachować. Wymaga tego od nas niepisana etykieta zachowania przy stole. Wpływa ona bez wątpienia na komfort spędzania czasu w tymże obiekcie. Warto przy tym dodać, że wiele zależy również od samej obsługi restauracji. To ona niejednokrotnie nadaje odpowiedni ton zachowań, jakie przystają w lokalu.

Podajmy kilka przykładów. Dania powinny zostać zaserwowane wszystkim gościom, jacy zasiedli przy jednym stoliku. Jeśli tak się nie stało to goście, którzy otrzymali już pełne talerze powinni zaczekać aż kelner dostarczy potrawę pozostałym. W tej kwestii to przede wszystkim kelner może popełnić duże faux pas i właśnie dlatego, jeszcze przed rozpoczęciem pracy na tym stanowisku powinien odbyć właściwe szkolenia gastronomiczne.

Nigdy nie rozmawiajmy przy stole przez telefon komórkowy, chyba że pozostali biesiadnicy wyrażą na to zgodę bądź sytuacja tego wymaga. Dłonie trzymajmy zawsze na stole, nigdy od nim.

Nie należy pomagać kelnerowi w wynoszeniu pustych talerzy czy serwowaniu posiłków – to jego praca. Jeśli chcemy spytać o szczegóły danej potrawy, róbmy to raczej dyskretnie. Jeśli mamy względem niej jakiekolwiek uwagi, również nie wyrażajmy opinii głośno.

Prosząc o rachunek, nie pstrykajmy palcami, nie gwiżdżmy, nie wołajmy. Raczej złapmy kontakt wzrokowy z kelnerem i poprzez lekkie skinienie głowy poprośmy o podejście do stolika.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *