dobry fryzjer ursynów
Zdrowie

Dieta dla kobiet karmiących

Dieta kobiety, która karmi piersią, musi być urozmaicona i zdrowa. Zanim na talerz trafią poszczególne produkty, młoda mama musi pamiętać, że jedzenie, które spożywa, służy teraz nie tylko jej, ale i dziecku, które karmi.

Uważaj na to, co jesz

Nie chodzi o to, że kobieta musi przestrzegać restrykcyjnej diety. Wręcz przeciwnie, bo karmiąc piersią, musi być ona bogata w różnorodne składniki. Chodzi tylko o to, by ograniczać produkty, które mogą zaszkodzić dziecku. Pod uwagę bierze się przede wszystkim eliminację takich produktów, które mogą wywołać u dziecka kolkę i silne bóle brzucha oraz alergie. Z menu mama powinna wykluczyć też produkty niezdrowe, takie jak fast foody oraz półprodukty nafaszerowane aromatami, polepszaczami smaku i innymi toksynami.

Czego unikać?

Niewskazane są na pewno duże ilości produktów wzdymających. W pierwszym miesiącu warto unikać warzyw strączkowych. Lepiej nie spożywać też dań mocno przyprawionych – chodzi tu nie tylko o przyprawy pikantne, ale również sól czy cukier.

Karmiąca mama powinna wystrzegać się dań smażonych i tłustych. Nie tylko po to, by szybko wrócić do wagi sprzed ciąży – takie dania mogą po prostu zaszkodzić noworodkowi, którego żołądek jest jeszcze ciągle w fazie rozwoju. Kobiety muszą pamiętać, że wszystko, co zjedzą, jest podstawą produkcji mleka w piersiach.

Młodej mamie niezbędna jest energia i dobre samopoczucie. Na te czynniki bezwzględnie wpływa właśnie dieta. Kobiety muszą jeść, a ich jadłospis nie może być jałowy. Niedobory szybko sprawią, że mama nabawi się anemii i pozbawi sił.

Na co postawić?

Dieta kobiety karmiącej musi być zbilansowana. Posiłki mają być spożywane regularne, choć często wcale nie jest to łatwe. Lepiej zjeść mniejsze porcje, ale częściej.

Jeśli wiemy już, że mamy unikać ostrych przypraw, gazowanych napojów, cukru i smażonych potraw, to teraz poznajmy kuchnię, która będzie wpływać pozytywnie na formę mamy i dziecka.

Dania, które trafiają na talerz młodej mamy to te, które zostały ugotowane, przyrządzone na parze, w piecu albo duszone. W codziennym menu ma znaleźć się mnóstwo warzyw i owoców, ale też kasze oraz chude mięso – najlepiej drobiowe.

Pamiętajmy, że wszystkie produkty, które spożywa karmiąca mama, muszą być najlepszej jakości. Świetnym sposobem jest omijanie supermarketów szerokim łukiem, za to zaglądanie na lokalne bazary. Równie istotna jest porada dietetyka w Warszawie lub innym mieście, który przekaże nam istotne zalecenia dotyczące naszej diety.

Wskazówki

Największe ograniczenia dotyczą mam, które dopiero zaczęły przygodę z karmieniem. Należy sprawdzać wtedy, na jakie produkty noworodek reaguje źle – kolki i bóle brzucha nie są żadną przyjemnością dla malucha ani rodziców więc lepiej ich unikać.

Odpowiednia dobrana dieta może również pomóc w nadmiernym wypadaniu włosów po ciąży, które jest bardzo częste. Aby dobrać odpowiednią dietę wspomagająca włosy warto odwiedzić dietetyka oraz salon, w którym pracuje dobry fryzjer. Ursynów to miejsce, gdzie na pewno takiego znajdziemy – doradzi , jakie zabiegi w połączeniu z dietą, wzmocnią włosy świeżo upieczonej mamy.

Wraz z kolejnymi miesiącami dieta powinna być rozszerzana o kolejne produkty. Tak sprawdza się nietolerancję dziecka na dane składniki. Urozmaicona dieta sprawi również, że dziecko chętniej będzie próbować różnych produktów już wtedy, gdy samo zacznie jeść przy stole. Okazuje się, że dzieci, które były karmione piersią, a ich mama wprowadzała do diety spore różnorodności, znacznie rzadziej zostają niejadkami.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *